2009. március 8., vasárnap

Szombat - sci is rented. I am prepared for tomorrow. done

Éppen szombat este 3/4 11 van és olyan álmos vagyok, hogy szombat helyett szerdát írtam mostmár harmadszor is. Javítottam.

Ma előkurzusok voltak. Amit jól elszúrtam, mert bementem a biológiára. Ami jó volt, bár elég alap, de legalább angolul meghallgathattam azt, amihez hasonlót kell majd nekem is 2 hét múlva prezentálni. Majd azt hallottam, a matek előadás jó, ezért a biosz folytatása helyett bepréseltem magam a tömött sorokba matek órát hallgatni. Nem tudtam követni, az első rész hiányai abszolut homályban tartottak. Szünetben eljöttem és úgy döntöttem, lemegyek a faluba bérelni sícuccot.
Drága témavezetőmnek köszönhetően (aki amúgy szeret engem piszkálni nagyon rossz viccekkel) a síbakkancs az saját (elfuvarozta nekem), csak léc és bot kellett. Az üzletben készségesek voltak, figyelembe vették a kurzus akcióját, eltették nekem holnapra a dolgokat, mivel a busz onnan indul a bolt elől. A havazás ma elállt, mostmár van vmi sejtésünk is legalább arról, hogy hegyek vesznek minket itt körbe. Bízom a meteorológiában és a holnapi szép időben.

Ebéd állófogadásos volt. De nagyon finom. Hagymás krumplisaláta, az a fehér kolbász, aminek tudom, hogy b-vel kezdődik a neve, de nem tudnám leírni most. Meg volt káposzta saláta, meg pár tésztaféle... a tésztákat ugrottam :)

A vacsi egy hotelben volt, megintcsak isteni ételekkel. Még a spenótos brokkolis dolog is ízlett. Azt is meg lehet ám csinálni úgy, hogy jó legyen, meg olyan ízetlenül, ahogy az olaszok csinálják. Előétel, krémleves, husi rizzsel (igazi köret rizs és nem risotto), desszert. "Béla Novákkal", egy pakisztáni doktoránsával, egy angollal az intézetükből, meg egy magyar sráccal (Szegedről, Papp Balázs emberkéje) ettem.

Majd vacsi után (!mekkora képtelen időpont!) volt két "kulcs előadás" (key lecture). Az egyiket régi csoportvezetőm, professzorom tartotta a tegnap elfogadott Nature cikkének tartalmából. Hulla fáradt vagyok ezek után. Még utána meghívott volna egy sörre, ha működött volna a csapoló berendezés, a városba pedig már nem kísértem le. Amúgy is jobb hamarabb nyugovóra térni. Holnap poszter szekcióm lesz. Állítólag komolyan veszik, szigorúan minimum 5 percig faggatnak és utána 10 másik poszterezővel kell tudományos diszkurzust tartani. Szerdán pedig előadok. Nagy terem, több száz emberrel teli, mikrofonos... hát érdekesen fogok mutatni az tuti. Igyekszem jól csinálni. Bár szerdáig teljesen ki fogok azt hiszem merülni, holnap is éjszaka van a poszterszekció és reggel fél 9kor kezdődik az oktatás. Oké, tudom, a konfik sosem az alvásról szólnak, ezt már megtanultam.De akkoris.

Schrödinger sírját továbbra sem találtam, nem sikerült azóta a faluban járnom fényképezővel. Pedig a fák is olyan csodaszépek!
Kedden kötelező utazásunk van Innsbruckba. Visznek, hoznak, várost mutogatnak és erősen forszírozzák a tudományos és szociális beszélgetéseket, kapcsolatok kialakítását. A kutatás a "smúzingról" szól. Senki se kérje, hogy magyarázzam el neki a szó jelentését, ha nem ismeri. smoozing. Talán így írják angolul. Ez egy "életérzés" :)

Nincsenek megjegyzések: