2009. január 25., vasárnap

Feri kollegámnak helyzetjelentés, válasz

Tudtuk, hogy ti is (Ferenc munkatárs) arra vagytok, mivel az igazolványod majdnem ideadták nekünk a kölcsönzőben :)
Ami a lavinát illeti, mi csak a körülöttünk zajló mendemondákat hallottuk, miszerint 4-üket temette be a hó. Elég sokáig keresték őket, nem tudom, mekkora sikerrel. De vkiért a végén is leszállt a helikopter, így vki biztosan megvolt.
Valóban félelmetes látvány a hóban a nagy törés és aztán a lavina foltja. Elég komoly szitu volt. És bámulatos, ahogy a helikopterek lavíroztak. Meredek lejtő megközelítése, egymás mellett-alatt repkedés. És ahogy jártak, gondolom üzemanyagért meg mert nem lebzseltek zajt csapva a "tett" helyszínén... borzasztóan nehéz munka lehet és veszélyes. Én nem szívesen mászkáltam volna a lavinás hegyoldalban.
A kutyus megint egy hős volt. Meg az intézkedés gyorsasága. Laci hallotta, amikor a rifugios/kölcsönzős pasas telefonált a hegyi mentőknek. Távcsővel felnézett, megjegyezte, hogy "Mamma mia" és telefonált. Perceken belül ott volt a két helikopter, "kidobták" a mentőket + a kutyust és zikk-zakkban haladtak lentről felfelé a hegyen szimatolva a szerencsétlenek után.
Najó, be is fejezem ezt a bejegyzést. Még rákeresek, a hírekben akad-e vmi. Ha TV-sek is voltak kint, tuti lehet róla máshol is hallani, nem csak az én blogomban :) A fotókat pedig várom! Én csak bosszankodtam, hogy a tőlem "karnyújtásnyira" landoló, szálló, havat kavaró helikoptereket nem tudtam lencsevégre kapni. Erre nem voltam felkészülve.

Nincsenek megjegyzések: